Selasa, 28 November 2017

Dialog English

Group Name:
                    1. Gitri Aprilia Anggraini
                         2.Nindi Selviani Risti
                         3.Desy Fitri
Task: English Dialog


Dialogue of our conversations from introductions, future ideals / dreams , favorite foods, and friends!
ENGLISH!
(Meeting at Radank House)
Nindi: Hi, I am Nindi and this is my friend Gitri.
Gitri: Hi, I am Gitri.
Desy: Hi, I'm Desy. Ok, this is our first meeting, and I think it's a good thing to get to know  each other. I want you, Nindi, start it first.
Nindi: All right. My name is Nindi Selviani Risti. People used to call me Nindi. I live in jln. Tanjung Raya II Gg. Tri Sakti No. 777
Desy: Ok, it looks like I need more information about you. What are your hobbies, your ambitions and your favorite foods?
Nindi: I love to read and write, my dream is to create a school for street children and want to develop it, My favorite food is sweet martabak and salty martabak, a place I love on TOSS and my favorite menu is Go Green.
Desy: Hmm, that is an interesting hobby. That is a very noble ideals That's great. We have the same likes I also like sweet martabak and the place is also in TOSS and my favorite menu is Silverqueen milk. OK. Thank you Nindi. Now it's your turn, Gitri. Tell me about yourself.
Gitri: I'm Gitri. My full name is Gitri Aprilia Anggraini. I live in jln. Re. Martadinata Gg. Pala 2, My hobbies singing, dance , Jogging. My dream became a teacher. My favorite dish is also a sweet martabak and a favorite place I usually visit on TOSS and my Favorite menu is Dairy Cheese.
Desy: Ok now it's my turn. I'm Desy, you guys can call me Desy. My full name is Desy Fitri. I live in Jln. Karet  Komp. Karet Cemerlang. Oiya, I like to sing and dance also like Gitri.
Desy: how can you two meet and make friends?
Gitri: We have been friends since PAMB and become new students at Tanjungpura University, and at that time there was the first meeting also with PIPS Association, from which we have started to be familiar.
Nindi: Well, that's it and we're both friends, do you want to be our best friend?
Desy: do you really want to accept me as a friend of both of you, if true I am very grateful, because both of you willing to accept me.
Gitri: Well of course, why not? do not feel as awkward as we are yaaa ...
Desy: Thanks guys you guys are very good even though we just met you have received me.
Nindi: Me and gitri go first to see you again
Desi: Daaa ... until you meet again


INDONESIA!
 (Pertemuan di Rumah Radank)Nindi: Hai, saya Nindi dan ini temanku Gitri.Gitri: Hai, saya Gitri.Desy: Hai, saya Desy. Ok, ini pertemuan pertama kita, dan saya pikir ada baiknya mengenal satu sama lain. Saya menginginkanmu, Nindi, mulailah dulu.Nindi: Baiklah. Nama saya Nindi Selviani Risti. Orang biasa memanggilku Nindi. Saya tinggal di jln Tanjung Raya II Gg. Tri Sakti No. 777Desy: Ok, sepertinya saya butuh informasi lebih banyak tentang kamu. Apa hobi, cita-cita dan makanan kesukaan kamu?Nindi: Saya suka membaca dan menulis, mimpiku adalah untuk menciptakan sebuah sekolah untuk anak jalanan dan ingin mengembangkannya, makanan kesukaanku adalah martabak manis dan martabak asin, tempat yang kucintai di TOSS dan menu favoritku adalah Go Green.Desy: Hmm, itu adalah hobi yang menarik. Itu adalah cita-cita yang hebat. Kalian berdua sama seperti saya juga menyukai martabak manis dan tempatnya juga di TOSS dan menu favorit saya adalah susu Silverqueen, baik. Terima kasih nindi Sekarang giliran Gitri. Ceritakan tentang dirimu.Gitri: Saya Gitri Nama lengkapnya adalah Gitri Aprilia Anggraini. Saya tinggal di jl. RE Martadinata Gg. Pala 2, Hobi saya menyanyi, menari, Jogging. Mimpiku menjadi guru. Hidangan favorit saya juga merupakan martabak yang manis dan tempat favorit yang biasanya saya kunjungi di TOSS dan menu favorit saya adalah Dairy Cheese.Desy: Ok sekarang giliranku nama saya Desy, kalian bisa memanggilku Desy. Nama lengkap saya adalah Desy Fitri. Saya tinggal di Jln. Karet Komp. Karet Cemerlang. Oiya, saya suka bernyanyi dan menari juga seperti Gitri.Desy: bagaimana bisa kalian berdua bertemu dan berteman?Gitri: Kami telah berteman sejak PAMB dan menjadi mahasiswa baru di Universitas Tanjungpura, dan saat itu juga ada pertemuan pertama dengan Himpunan Mahasiswa PIPS, dan dari situ kami  saling mengenal.Nindi: Nah, itu dia dan dari semenjak itu kami berdua berteman, apakah kamu ingin menjadi teman kami?Desy: Apakah kalian benar-benar ingin menerima saya sebagai teman kalian berdua, jika benar saya sangat bersyukur, karena kalian berdua bersedia menerimaku.Gitri: Tentu saja, kenapa tidak? jangan merasa canggung sama kita yaaa ...Desy: Terimakasih guys, kalian sangat baik meski kami baru ketemu kamu sudah menerimaku.Nindi: Saya dan gitri pergi dulu ya samapai berjumpa kembaliDesi: Daaa ... sampai berjumpa lagi. 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar